[Brmlab] Diskuse o členství, členských příspevcích a jiném

Dominik Joe Pantůček joe at joe.cz
Tue Oct 19 12:36:45 CEST 2010

Ahoj!

>   Tohle mne trochu mate - nechceme cleny, kteri si nemohou dovolit
> clenske, ale vlastne je to v kompetenci Rady... jasne ze to je v
> kompetenci rady, ale my si chceme rozmyslet, jak to tedy delat.
>
>   Tvuj navrh tedy je:
>
>   (a) clenum v kratkodobe financni nouzi slevu dat
>   (b) clenum v "dlouhodobe financni nouzi" (tedy takhle to zni dost
> pejorativne, omlouvam se) slevu nedat
>
>   Rozumim tomu dobre?

Přesně tak. Neboť i jako nečlenové - či pozastavení členové - se mohou
podílet na činnosti, jen nemají tu rozhodovací pravomoc o penězích
ostatních. Nikdo je nevyhání, nikdo je nesoudí, ale takto mi přijde
striktně logické.

>   A jak to udelat?
>
>   Zkousel jsem pripsat na http://brmlab.cz/join pred navod, jak se
> prihlasit, i vysvetleni, ze byt clenem je dobre, ale nikoliv nutne. Mam
> ale sve pochybnosti, jestli to pomuze probudit lidi, kteri na clenske
> nemaji. Myslim si, ze ta psychologicka bariera "nejsem clen" je stale
> velka.

Tak si zahrajeme na porouchaný gramofon a budeme to pořád opakovat:

Všichni jsou v Brmlabu vítáni. Všichni jsou v Brmlabu vítáni :)

>   O tom preci nehovorime, to asi oba povazujeme za samozrejmost. Jde o
> lidi, kteri nemaji tu moznost prispet, alespon ne v teto chvili.

Ano - a doufám, že nejen my dva. Ale lidé jsou ruzní, nikdy nevíš, kdo
tu bude za pár měsíců či let a pak se budou lidé zbytečně hádat. Lidé se
vždycky nakonec zbytečně hádají kvůli penězům. Proto bych byl striktní,
co se týče formální stránky věci, ale neomezoval bych formalitami
skutečné hackování. Zbytek je na lidech...

>   To je pravda. Myslis, ze clen, ktery plati 250,-, bude citit vyrazne
> vetsi odpovednost, nez clen, ktery plati 100,-?

Myslím si, že se najdou tací, kteří mohou cítit menší odpovědnost,
protože platí více, větší odpovědnost, protože platí více a často i obě
zbývající kombinace - tedy větší odpovědnost, protože platí méně či
menší odpovědnost protože platí méně.

Nelze podle mne jednoznačně určit, jak to na lidi bude působit, ale
jedno vím jistě - bude to kastování a budou se lidé cítit různě. To je
špatně.

>   Zatim se takovy napad neobjevil, jestli mas ale neco rozmyslene, tesim
> se, az to rozvedes. :)

Co jsem to zase na sebe hodil ;-)

>   Rekl bych, ze to delaji zhruba prave Ti lide, kteri vubec tenhle
> thread a Tvoji poznamku ctou. ;-) Myslim, ze vetsinu lidi k tomu proste
> moc nedonutime a je otazka, jestli je ma smysl je "nutit". Primarnim
> cilem brmlabu je umoznovat lidem hackovat, ne prerozdelovat penize.
> Clenske prispevky beru pro brmlab jen jako nutne zlo.

Proto jsem napsal "alespoň trochu" - protože já chápu, že do hloubky to
nikoho nezajímá.

>   Ale on tam vlozil penize - jen jich vlozil mene, nez clen bez slevy.
> Tu slevu dostal ale prave proto, ze ta mensi castka je pro nej
> subjektivne stejne vyznamny vydaj jako plny clensky prispevek pro clena
> bez slevy. Proto si myslim, ze bude i citit stejnou spoluzodpovednost
> za brmlab.

Jenže subjektivně stejně významný výdaj je termín, který vede na hodně
šikmou plochu. Zůstal bych u těch objektivních měření. Myslím, že z
hlediska sociální solidarity je maximální otevřenost to nejlepší, co
můžeme udělat, ale má to být otevřenost z hlediska náplně cílů sdružení,
ne z hlediska sdružení jako takového. Sdružení je sdružením členů a ti
do něj vkládají své prostředky.

Zkrátka bych to příliš nekomplikoval a držel se striktně jednoduchých
pravidel.

Joe