[Brmlab] Diskuse o členství, členských příspevcích a jiném

Dominik Joe Pantůček joe at joe.cz
Tue Oct 19 11:44:13 CEST 2010

Ahoj!

>   Podle zbytku mailu to chapu tak, ze jsi i proti slevam na symbolickou
> hodnotu (100Kc).

Ano, jsem. Pokud se jedná o krátkodobou finanční nouzi, je to v
kompetenci Rady, pokud se jedná o slevu podle nějakého rozdělení
"užitečnosti", tak jsem proti.

>   Tady bych jen poznamenal, ze clenstvi ma zejmena velky vyznam
>
> 	(i) psychologicky - aktivne se podilim na spouste projektu a
> vylepsuju brmlab a proto chci byt clenem - kdyz nejsem clen, nakonec
> nemam zas tak velkou chut na projektech delat, natoz se vice angazovat
> v brmlabu samotnem; zatim jsem neco takoveho pozoroval temer u vsech
> lidi, kteri si nemohou prispevky dovolit.

Tak je potřeba jim vyslat jasný signál, že vítáni jsou. Samozřejmě, že
budeme raději, když budou členové a tudíž přispějí na provoz - tohle si
musí každý srovnat v hlavě sám. Bez lidí, kreří chtěji dobrovolně
přispívat, se nepohneme a já (možná naivně) věřím, že lidé, co Brmlab
chtějí někam posunout a mají tu možnost přispět, tak přispějí.

> 	(ii) v tom, ze mam pristup do prostoru kdykoliv. Myslim, ze to
> bude dost zasadni, aby clovek mohl hackovat, az bude mit cas on, mohl
> uvnitr pockat na dalsi, se kterymi ma hackovaci schuzku, atd.

Což je ale i odpovědnost za věci v prostorech a prostory jako takové.
Navíc předpokládám, že individuální přístupy půjde pro konkrétní
projekty nějak snadno řešit (stejně nás čeká kolečko zjednodušování
byrokracie, tak to tam rovnou připíšeme).

>   Moznost hlasovat na VH a rozhodovat, jak pouzivat vlozene financni
> prostredky (coz se imho temer vzdy stejne bude dit jen neprimo), ma
> myslim obvykle pro cleny vyznam spise okrajovy. Navic myslim, ze takovi
> clenove nikdy nebudou tvorit _vyraznou_ cast clenstva, pokud ano, byl by
> cas system prehodnotit.

Jenže tohle je podle mě důležité. Už při ustanovování Brmlabu se ozývaly
hlasy, že Rada má moc velké pravomoce. Podle mě jsou ty pravomoce
potřeba, ale Rada má jen naplňovat (pomocí těchto pravomocí) vůli celého
Brmstva - tedy členů, o jejichž prostředcích rozhoduje. A k tomu
rozhodování má mandát právě od těchto členů.

A osobně bych byl rád, aby se všichni aspoň trochu zajímali o to, jak
hospodaříme a co děláme i po té "organizační" stránce. Stačí trochu, ale
jsou to peníze nás všech, co umožňují existenci celého Brmlabu.

>   Jak? To je prave to, o cem tu preci premyslime. Jak takovym lidem
> pomoci, aby se presto mohli plnohodnotne podilet na chodu brmlabu.

Jenže reálně jim členství umožňuje především rozhodovat. A já nechci
tuto možnost dát někomu, kdo do té hromádky, o které se rozhoduje
nevložil žádné peníze.

Naše otevřenost by měla být v tom, že se zeptáme všech lidí na jejich
názor (viz tato diskuse na ML), ale ta pravomoc (a tedy i zodpovědnost
za rozhodnutí) je na členech Brmlabu a jimi voleném orgánu - tedy Radě.

Joe