[Brmlab] Diskuse o členství, členských příspevcích a jiném

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Tue Oct 19 10:55:20 CEST 2010

  Ahoj!

On Tue, Oct 19, 2010 at 09:23:29AM +0200, Dominik Joe Pantůček wrote:
> Obdobně jako b00lean - nejprve krátká verze:
>
>   - Jsem striktně proti jakémukoliv odpouštění členských příspěvků.

  Podle zbytku mailu to chapu tak, ze jsi i proti slevam na symbolickou
hodnotu (100Kc).

> Poté malý doplněk:
>
>   - Všichni nečlenové jsou vítání, mohou pracovat na projektech a
> účastnit se veškerého dění v Brmlabu.
>   - Jen členové mohou hlasovat na VH a mají tak slovo v tom, jak se
> jejich vložené finanční prostředky budou používat.

  Tady bych jen poznamenal, ze clenstvi ma zejmena velky vyznam

	(i) psychologicky - aktivne se podilim na spouste projektu a
vylepsuju brmlab a proto chci byt clenem - kdyz nejsem clen, nakonec
nemam zas tak velkou chut na projektech delat, natoz se vice angazovat
v brmlabu samotnem; zatim jsem neco takoveho pozoroval temer u vsech
lidi, kteri si nemohou prispevky dovolit.

	(ii) v tom, ze mam pristup do prostoru kdykoliv. Myslim, ze to
bude dost zasadni, aby clovek mohl hackovat, az bude mit cas on, mohl
uvnitr pockat na dalsi, se kterymi ma hackovaci schuzku, atd.

  Moznost hlasovat na VH a rozhodovat, jak pouzivat vlozene financni
prostredky (coz se imho temer vzdy stejne bude dit jen neprimo), ma
myslim obvykle pro cleny vyznam spise okrajovy. Navic myslim, ze takovi
clenove nikdy nebudou tvorit _vyraznou_ cast clenstva, pokud ano, byl by
cas system prehodnotit.

> Pokud mám nějaký finanční problém, lze jej individuálně řešit

  Jak? To je prave to, o cem tu preci premyslime. Jak takovym lidem
pomoci, aby se presto mohli plnohodnotne podilet na chodu brmlabu.