[Brmlab] Diskuse o členství, členských příspevcích a jiném

Dominik Joe Pantůček joe at joe.cz
Tue Oct 19 09:23:29 CEST 2010

Ahoj vespolek,

  nyní již s mým názorem.

Obdobně jako b00lean - nejprve krátká verze:

  - Jsem striktně proti jakémukoliv odpouštění členských příspěvků.

Poté malý doplněk:

  - Všichni nečlenové jsou vítání, mohou pracovat na projektech a
účastnit se veškerého dění v Brmlabu.
  - Jen členové mohou hlasovat na VH a mají tak slovo v tom, jak se
jejich vložené finanční prostředky budou používat.

A krátká slohovka na závěr:

   Také bych nerad, aby si v Brmlabu byli všichni rovni, jen někteří by
si byli o něco rovnější. Se stanovách máme dokonce explicitně napsáno,
že není možné snížit/odpustit členské příspěvky Předsedovi, členům Rady
a Revizní Komise. Přitom to jsou členové, kteří už takto Brmlabu dávájí
ve svém čase, schopnostech a energii velkou protihodnotu - navíc za
věci, které primárně nikdo z nich nechce dělat (Tutcheka vynechávám -
všichni víme, že jeho to baví :) ). Můj názor je, že takto je to správně
a nemůže to být lépe.
   Pokud chci hackovat, stačí mi být v kontaktu s Brmlabem. Pokud chci
aktivně určovat jeho budoucnost, je potřeba být členem - a to už něco
stojí. Pokud jsem student, není členství vůbec drahé. Pokud mám nějaký
finanční problém, lze jej individuálně řešit - ale samozřejmě nastává
otázka, zda potřebuji být členem. Pokud jsem v Radě, neměl bych mít
finanční problém - už jen kvůli tomu, že je to často spojeno s pozdějším
časovým problémem a (jak teď na vlastní kůži zjišťuji) ta byrokracie i
při snahách o minimalizaci chce spoustu času.
   A skutečně mi přijde nespravedlivé, aby hlasovací právo, které
de-facto umožňuje rozhodovat o Brmlabích penězích, měl člověk, který na
tu naši malou hromádku peněz nepřispívá. Pro spoustu z nás (studenti to
nemají vždy lehké) je třeba i těch 250,-Kč dost peněz a přesto je dávají
- bylo by nefér, kdyby o penězích těchto lidí rozhodoval někdo, kdo
žádné nedal.
   Odpuštění/snížení příspěvku je ve Stanovách uvedeno jako mimořádný
nástroj a já bych rád, aby při tom zůstalo.

   A drobná filosofická vsuvka. Kdo z vás se chlubil svým přátelům a
známým úspěchem Brmbota v Bratislavě? A kdo z vás jej alespoň symbolicky
finančně podpořil?

S brmzdravem
Joe