[Brmlab] Tool Lending Network

George Blackhead blackhead at blackhead.cz
Sun Oct 17 02:37:46 CEST 2010

Tak, nejprve k tomu tristeni:

Bylo mi jasne, ze vznikne dojem, ze projekt TLN je to same, jako U.HELP.
Moje vize byla, ze TLN projekt je filosofie toho projektu. Je to o tom, jak
ty veci resit, nejaka ta byrokracie, jaka, co je nutne proto, aby si mohl
nekdo neco pujcit, za jakych podminek, clen/neclen... Zkratka, spis
filosofie TLN, politika, nez samotny akt pujceni.

Naproti tomu, U.HELP jsem pojal jako projekt vytvareni DIY reseni, jako
platformu evidence pujcovani. Pokud vam to ale prijde zbytecne, to takhle
stepit, ja nejsem tak jesitny a pysny na znacku U.HELP, klidne to presunu
jako trochu objemnejsi bod do projektu TLN. Hm?

K RFID:
Pokud vam nekomu pripada RFID jako drahe reseni, mohu vas uklidnit, pro
testovaci provoz mam vse potrebne. Disponuju jak nekolika cteckama, tak
nekolika hrstma RFID tokenu (aspon doufam, ze jsou OK, vsechny jsem je
netestoval). Pokud se to osvedci, samozrejme to pak muzem rozsirit, bude-li
tomu Brmlab vseobecne naklonen. Kdyz ne, lze system o RFID ochudit. Navazuju
tim ale zejmena na puvodni myslenku, ze RFID bude pouzito pro identifikaci a
autorizaci vstupu do labu samotneho. Tudiz vychazim z predstavy, ze kazdy
Brmak bude mit u sebe token. Nebo jsem to pochopil spatne?

V moji predstave nebude kazda vec oznacena RFID cipem, pouze uzivatel. Veci
budou oznacene barcodem. A jak jsem sam psal uz uplne na zacatku svoji
komunikace s Brmlabem, ja sam poskytuju nekolik mnoho veci a budu rad, kdyz
budu mit prehled, kdo, co, kdy a jak. Verim, ze pro nekoho kdo nema co
pujcit, nebo nechce pujcit, nebo jo, ale nema toho moc, pro takove lidi to
nema velky vyznam. Ale bude to mit vyznam pro lab jako takovy, kdyz tam
budou erarni veci...

K vyznamu:
Taky nevim, Ruzo, jak to vidis s pujcovanim a casem... Jestli mas predstavu,
ze si jako nekdo pujci jednu vec, mezi jednim a druhym meetingem, tak to je
asi dost nerealny. Ja jsem zvyklej si veci pujcovat na mesice, taky tak veci
pujcuju. Necekam, ze mi to nekdo varti do x dnu... At si to kazdy pujci na
tak dlouho, jak potrebuje. Ne tak, jak si myslim ja, ze on to potrebuje,
ze...
Pripadami, ze na to Ruzo koukas, jako kdyby sis to ci ono potreboval pujcit
na pul hodky, ne na pul roku... Jasne, ze kdyz si nekdo neco chce pujcit do
zitrka, dam mu to do ruky a reknu mu cau zitra. Ale tohle bude spis
vyjimecne, ne? A verim, ze az rozpujcujes tricet veci, kazdou nekomu jinemu,
tu prvni pred pul rokem, tu tricatou uz pred mesicem, nebudes si asi moc
pamatovat, kdo ma tu osmou v poradi a co to vlastne bylo.
Jasne, muzeme rict: Vzdyt si duverujeme, nikdo nam nic neukradne, vsak on to
vrati... Ale co kdyz zrovna dojde k tomu, ze TO budes nutne na tyden
potrebovat? Od koho si TO vyzvednes?

Pujcit/nepujcit - evidovat/neevidovat:
Pokud nekdo ma neco, co pujcovat vubec nechce, pak samozrejme nemusi. Pokud
ma nekdo neco, co chce pujcit, ale taky to nepujci kazdymu (ja taky takovy
veci mam), neni problem to tam pridat a osobne si vybirat adepty na pujceni.
System preci muze mit priznak u kazdeho predmetu, ze je to pujcitelne na
osobni pohovor, nebo verejne. Nevidim v tom vubec problem. A pokud jsme tu
vsichni dospeli lide, nevidim problem ani v odmitnuti pujceni.

Pokud nekdo psychicky NEUSTOJI to, ze mu Joe nebude chtit pujcit pilku na
prefikavani zenskejch a ze mu Pasky zase nebude chtit pujcit kulmu na
ohybani casoprostoru, pak si myslim, ze asi pro nej mezi nami neni moc
mista, ze...

Rozhodne, pokud nekdo neco obcas rad pujci, ale nebude to chtit nechat
verejne k dispozici, nemusi to do systemu davat. Vzdyt pujcovat veci si
muzeme i bez evidence. Ale pokud toho je hodne, bude se dokumentace hodit...
Ne?

Mozna ze mam opravdu jenom chut postavit dalsi YASPTBUIAFM (viz. Stick),
mozna ze je to jen moje zaliba v budovani krasne fungujicich evidencnich
systemu, ale ja si OPRAVDU myslim, ze je to UZITECNE.

Prosim, pokud muzu, Ruzo, zkus mi nejak objasnit nevyhody takveho systemu.

Ostatnim dekuji za podporu, i za pripadne dalsi vyjadreni.

BH