[Brmlab] Beehives

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Sat Oct 9 00:10:25 CEST 2010

On Sat, Oct 09, 2010 at 12:07:46AM +0200, George Blackhead wrote:
> [...]
> Rychly pruzkum:
> Tak podle tohohle mas pravdu, zrejme jsem si to spletl s Li-Ion.
> http://data.energizer.com/PDFs/nickelmetalhydride_appman.pdf
> http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel-metal_hydride_battery
> Pry uz od -20C to slape bez problemu. Takze asi zadny problem, pri pouziti
> NiMH.
> Jeste doporuceni, pouzivat tohle:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Low_self-discharge_NiMH_battery
> Maj sice nizsi jmenovitou kapacitu, ale vydrzej rok nabity. ;-) Pokud
> pocitas s vymenou trikrat za zimu, tak tohle by mohlo byt ono.

Diky za tip, prozkoumam blize!

> 2) Ted nevim, jestli me tahas za fusekli a ironicky poznamenavas, zes o
> serial flash "nikdy neslysel", nebo je tomu skutecne tak.. ;-) Ale vem to
> cert.

Za fusekli netaham. ;) Vazne jsem nikdy neslysel, nebo se tomu rikalo
nejak jinak.

> Spis me zajima, proc musi byt mozne z toho to medium vyjmout, kdyz tam
> muze byt jedno medium po celou dobu prubehu experimentu... Vytazeni dat by
> se potom realizovalo pres MCU a treba pres RS232 do PC, pekne na jare,
> jednorazove.

...a zjistis, ze mas data jen za prvni dva dny a pak se neco podelalo,
atmega crashnula a prestalo to logovat. ;-) Ja to navrhuju tak, ze
se urcite bude kazit spousta veci a bude se to on-the-fly debugovat,
proto chci, aby se data stahovala uz prubezne a kontrolovalo se, ze
pribyvaji a vypadaji rozumne (viz dallasove teplomery samozahrivajici
se na 60C ;).

> 5) No, nekdy ti to objasnim s kusem papiru a tuzkou v ruce...

Cool!

> Jasne, chapu, ze je to otazka casu, pracnosti a tvych dosavadnich pokroku.
> Jen jsem vznesl nekolik navrhu. Netreba se tim samozrejme vzrusovat... ;-)

Ja jsem za ne moc rad, jen vysvetluji, proc se asi nimi nebudu zatim
uplne ridit. ;-)

> V pristi iteraci, pokud nejaka bude, se ozvi, muzem se to pokusit
> prepracovat na jeste nizsi spotrebu...

Urcite! :)

> Cus, pekny vikend.

Tobe take!