[Brmlab] Annonce prednasek

Dominik Joe Pantůček joe at joe.cz
Thu Nov 25 10:54:11 CET 2010

> 6) Datove struktury dnesniho sveta
> Muj skalpel je hexadecimalni editor, moji pameti je internet, pitvam
> nejruznejsi datove struktury a snazim se pochopit jejich strukturu. Muzu Vam
> ukazat par zakladnich triku, par nejjistejsich zpusobu, jak prijit na to,
> jaka data tu vlastne pred sebou mate, v tom "souboru neznameho formatu"...
> Popisu zakladni datove struktury a datove typy, se kterymi se setkavaji
> programatori, popisu nekolik desitek zakladnich typu souboru, podle pripony,
> ale i podle obsahu, ukazu nekolik primitivnich zpusobu zakodovani obsahu.
> [...]

K tomu bych já mohl přidat "datové struktury minulého světa".
   Stále mám v plánu sepsat a odprezentovat reverse-engineering datových
souborů hry Commander Keen (4-6). Je na tom krásně vidět poplatnost
16-bitové době, nedostatek paměti a spousta nápadů, jak věci ukládat
úsporně a zároveň je slušne rychle dokázat načíst.

A pochopitelně později se můžeme podívat na digitální vysílání. Ono to
DVB-[TSC] nebo IPTV nabírá docela na obrátkách a všude se objevují
články o tom, jak se povedla digitalizace - ale nikde už člověk nečte,
jak strašidelně to vypadá uvnitř - pokud by byl zájem, tohle je druhé
téma, o kterém bych si mohl něco v dohledné doběpřipravit.

Joe