[Brmlab] právní forma

pd at udp.cz pd at udp.cz
Mon Jun 28 14:30:54 CEST 2010

On Mon, 28 Jun 2010 14:09:24 +0200, Pavol Rusnak <stick at gk2.sk> wrote:

> Jj, mam dost podrobne info ako funguju velke neziskovky (GNOME
> Foundation a KDE e.V.) a dokonca aj tak velke a zabehnute entity sa
> snazia vyhnut potrebe mat niekoho zamestnaneho na full-time. (GNOME ma
> momentalne jednu osobu, KDE nema AFAIK nikoho).

A jaky je teda problem mit zamestnance v obcanskem sdruzeni?
Napriklad obcanske sdruzeni PilsFree o.s. ma cca 70 zamestnancu
(z toho jsou tusim 2,3 na fulltime, ostatni pracuji na dohodu).
Ano musi se odvadet socialni, zdravotni...ale organy sdruzeni
maji primou kontrolu nad provadenou praci a muzou ji flexibilne
ovlivnovat - coz je u vetsich sdruzeni velke plus.

A rovnez jsem nepochopil balancovani neziskovosti sdruzeni.
Obcanske sdruzeni je ze sve podstaty pravni formu neziskove
organizece, takze zadny zisk vzniknout ani nemuze (to ze se
valeji miliony nevadi, protoze stejne musi byt pouzity
 k dosazeni cilu sdruzeni).

redtime