[Brmlab] právní forma

Vojtech Hala egg at matfyz.cz
Mon Jun 28 12:58:58 CEST 2010

Zdar,

On Mon, 28 Jun 2010, Pavol Rusnak wrote:
> jej vyhody a nevyhody su na wiki -
> http://hackerspaces.org/wiki/BrmLab_Prague/Organization

Myslím, že reálně přichází v úvahu jen obecně prospěšná společnost nebo
občanské sdružení. OPS je mnohem víc byrokraticky svázaná a samotné
založení přijde na několik tisíc korun, odhadem tak 8k. A co z toho?
Jediný plus, který ve wiki vidím, je osvobození od daně darovací. Žádné ze
tří občanských sdružení, ve kterých jsem se angažoval, neplatilo nic na
daních a založení nestálo nic. Neziskové OS je podle mě jednoznačně právě
to, co hackerspace potřebuje. Ve stanovách musí být, co jsou cíle, a musí
být formulovány tak, abychom byli od daně osvobozeni. (Viz wiki.) Nevidím
v tom problém, nepochybně se do těch jmenovaných účelů vejdeme, klidně to
může být velmi obecné.

Můžeme pak poskytovat služby (prostor, informace, akce) buď jen členům
nebo i veřejnosti, na tom nezáleží. Je to velmi volné, můžeme třeba i na
něčem vydělávat apod. Prakticky jediné omezení na takovou neziskovku je,
že veškeré získané prostředky (hlavně dary a členské příspěvky) jdou jen
přímo na naše cíle nebo na režii.

Tož tak.

--
Vojtěch Hala (aka Egg)