[Brmlab] právní forma

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Sun Jun 27 17:38:22 CEST 2010

On Sun, Jun 27, 2010 at 05:04:30PM +0200, pd at udp.cz wrote:
> Pokud se nepletu, tak se zatím reálně uvažuje o založení občanského
> sdružení nebo obecně prospěšné společnosti. Osobně bych založil
> občanské sdružení, protože o.p.s. je v našem případě nepoužitelná už
> jen z důvodu, že tato společnost poskytuje veřejnosti obecně prospěšné
> služby za předem stanovených a pro všechny uživatele stejných podmínek
> – pokud jsem tuto formulaci dobře pochopil, tak by nemohl existovat
> žádný člen/nečlen a hackerspace by musel fungovat otevřeně pro
> veřejnost. U občanského sdružení by prostor a zařízení
> [...]

Ja s tim uplne souhlasim. Prispevky jsou odcitatelne z dani pouze, kdyz
jsou na jeden ze zakonem danych ucelu, ale "veda a vzdelavani" nam
myslim sedne vice nez dobre, takze s tim by problem byt nemel. Dale
o.p.s. vyzaduje netrivialni naklady na zalozeni, o.s. je temer zadarmo.
Ale hlavne jak rika redtime, koncept clenstvi je dulezity a specificky
pro o.s.