[Brmlab] jak svoji ucasti v brmlabu usetrite na danich

TMA tma at jikos.cz
Fri Jul 23 23:43:52 CEST 2010

On Wed, Jul 21, 2010 at 05:40:02PM +0200, Martin Žember wrote:

> Na potvrzení, které sdružení vydá dárci, se píše o daru. Stejně tak v
> přiznání finančnímu úřadu. Myslím, že není problém, to nazývat
> členským příspěvkem a vykazovat to jako dar. V případě zkoumání
> finančákem lze peníze doložit, jako by šlo o dary, tedy tento způsob
> použít lze.

O tomhle jsem mluvil na schuzi: sleva z clenskeho prispevku pro ty
osoby, ktere daji sdruzeni dar.

Pokud vydame potvrzeni o daru, tak to musime vlozit do ucetnictvi jako
dar, ne jako clensky prispevek. Kdyby prisla kontrola z financaku, tak
oni budou mit od darcu potvrzeni (ktere je prilohou jejich priznani) a
mohou to teoreticky zkontrolovat proti ucetnictvi sdruzeni.

Dar (mineno danove uznatelny) ma tu neprijemnou vlastnost, ze musi byt
alespon 1000 korun nebo 2% prijmu (whichever is less). Proto nejde
platit timto zpusobem prispevek na mesicni basi, ale je potreba ho
predplacet.

Pokud bychom nebyli obcanske sdruzeni, ale odborova organizace, tak si
clenove mohou odecitat i clenske prispevky.

Ale jako se vsim: danove zakony jsou pohyblivy cil, co dneska plati,
napresrok nemusi.

--TMA