[Brmlab] Poplatky - RFC

Dominik Joe Pantůček joe at joe.cz
Wed Jul 21 15:25:28 CEST 2010

> Clovek, ktory studuje a ma do 26 rokov (ako to klasifikuje vacsina inych
> organizacii).

Neměl by toto být jeden z možných důvodů, proč rada udělí slevu? Jen k
zamyšlení. Bylo by fajn mít co nejméně pravidel a výjimek.

> Vstupne do hackerspace by malo byt vzdy zadarmo (tak to funguje na celom svete,
> neviem o situaciach, ze by vyberali vstupne). Ak tam niekto bude chodit
> pravidelne a nebude clenom, tak treba za nim ist a individualne sa s nim
> dohodnut (a vysvetlit mu, ze to nie je uplne v poriadku).

Přesně toto je případ, který chtěl TMA (původní autor tohoto návrhu)
řešit. Paušální vstupné je tak trochu nesmysl, ale lidé, kteří chodí
pravidelně a nejsou členové, jsou problém. Navíc nemusí v tom být zlý
úmysl - původní návrh se týkal možnosti "part-time" lidí, kteří by
neměli tolik času/peněz.

Pokud by se podařil vymyslet životaschopný model part-time participantů,
řeší to podle mě nejen finance za "časté návštěvníky", ale také všechny,
co nemají peněz nazbyt. Přijde mi to jako rozumný kompromis mezi
paušálními slevami pro studenty, učitele, pejsky a kočičky a vysokými
poplatky pro všechny.

Joe