[Brmlab] Poplatky - RFC

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Wed Jul 21 14:03:04 CEST 2010

  Ahoj!

On Wed, Jul 21, 2010 at 01:47:17PM +0200, Pavol Rusnak wrote:

> Precital som si zapis a z toho co sa prebralo o poplatkoch mi vychadza
> celkom rozumne nasledujuci plan:
>
> a) poplatok mesacne 400 Kc
>
> b) studenti maju 50% zlavu, tj. 200Kc

  Na meetupu jsme zatim dohodli 500 - 250. Tak ted o kterych castkach se
bavit?

  Ja s tim stale nejsem spokojeny - vcera jsem nakonec uznal, ze v
pripade, ze budeme platit najem 10k/mesic, tak nic mensiho nez 500kc
proste nema sanci. Ale na druhou stranu pokud ziskame za malou / nulovou
castku nejake prostory, stale jsem za to, aby i obycejni clenove platili
kolem 250kc - podle mne cimkoliv nadto skoro vsechny odradime, uz ted je
to hodne velky problem pro par lidi, kteri by jinak meli uprimny zajem
se na ruznych projektech podilet.

  Proste mi prijde, ze bychom meli clenske prispevky stanovit az podle
vyse najmu v prostoru, kde se usadime.

> c) moznost jednorazoveho vstupneho za 100Kc, pre studentov za 50Kc
>    (tj. 1/4 mesacneho vstupneho)
>      * plati sa cash rovno pri vstupe
>      * takyto "clen" nema samostatny vstup do HS, tzn. ze sa musi
>        s niekym dohodnut nech mu otvori, alebo dufat, ze tam niekto
>        taky bude (pripadne si zavolat a dohodnut sa :-))
>      * takyto "clen" nema hlasovacie prava ani ine vyhody bezneho
>        clena

  Tohle je strasne blby. Nemuzu si privest kamarady, aby mi neco pomohli
upajet nebo abych jim ukazal, co jsem cool vyrobil; budeme vybirat
poplatky od zahranicnich navstev; atd.

> d) clen moze poziadat radu o prominuti poplatku
>    - rada tuto ziadost prehodnoti (na zaklade materialov, ktore clen
>      doda a uzna za vhodne)
>    - ak ju rada zamietne -> /o\ clen plati poplatok nadalej
>    - ak ju rada schvali  -> \o/ clen poplatok neplati
>    - POZOR!
>      - pocas fungovania jednej rady nemoze clen podat dalsiu ziadost
>        o prominuti! rozhodnutie je teda konecne (pre dane obdobie rady)
>      - ked nastupi nova rada, vsetky prominuti sa rusia a ti co mali
>        prominuti, si on musia zaziadat opat
>      - to znamena aj novu sancu pre clenov, ktorym bola ziadost
> [...]

  Mne to prijde prekombinovane a zaroven tu neni moznost slev. Byl bych
pro nejake jednodussi pravidlo "rada muze na zadost clena sdruzeni
rozhodnout o individualni sleve v libovolne vysi; toto rozhodnuti muze
kdykoliv zrusit". Ale jinak mi to zily netrha, jen mi prijde nestastne,
aby rozhodnuti vyprsela ne po roce, ale masove nastupem nove rady.