[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

Michal Tuláček michal at tulacek.eu
Sun Jul 18 22:16:59 CEST 2010

Ahoj,

   za prvé mu vyřiď prosím že děkuji. Dále v textu

2010/7/18 Pavol Rusnak <stick at gk2.sk>:
> Ahoj!
>
> Kamarat pravnik nam spravil review stanov. Nie su to ziadne zasadne
> zmeny, ale ked budeme najblizsie stanovy menit, tak by sme ich mohli
> zapracovat. (Jeho pripomienky zacinaju znakom "-", moje reakcie znakom "*")
>

> vseobecna pripomienka
>
> - zmenit slovo "rada" na "Rada" v celom texte

Verzálkizaci textu a změny slova "rada" na "Rada sdružení" jsem
prováděl, bohužel ne zcela důkladně jak koukám :( To se omlouvám, to
mi uniklo.

> II. 1. Členem sdružení se může stát občan libovolného státu ...
>
> - co ludia bez obcianstva?

uff, co napsat jiného... každá osoba starší 15 let?

> II. 9. III. opakovaná výstraha za porušení stanov,
>
> - na koniec tohto bodu pridat "a/nebo"

jako takto?

II.9.III  opakovaná výstraha za porušení stanov a/nebo

> IV. 3. Zápisy se archivují a jsou na vyžádání přístupné všem členům sdružení
>
> - na ako dlho sa archivuju?
> * v nasich podmienkach je to asi jedno, kedze archivujeme na web

po dobu existence sdružení je imho žádoucí

> IV. 8. III. Pokud je na programu Valné hromady závažný bod jednání
> (volba orgánů sdružení, změna stanov nebo zrušení sdružení),
>
> - ak tento zoznam nie je taxativny (predpokladam, ze nie) je dobre na
> zaciatok zoznamu napisat nieco ako "mezi tyto patri zejmena ..."
>

> IV. 8. V. ... před všemi ostatními body programu vyjma organizačních ...
>
> - pred slovo organizacnych doplnit slovo "bodů"

asi ok, přišlo mi to zjevné ;)

> IV. 10. III. Schůzím Rady sdružení předsedá Předseda sdružení a má
> rozhodující hlas.
>
> - co to znamena? ako sa to bude prejavovat?

ošetřil bych IP (interním předpisem)

> IV. 12. 3. Starci mají právo svým rozhodnutím, ale nejméně počtem tří hlasů
>
> - to vyzera ako rozpor s bodom IV. 12. I.
> * mne je jasne, ze to rozpor nie je, ale asi by sme to mohli
>  preformulovat, napr. ze ak maju starci menej ako 3 clenov tak nemaju
>  moznost vydavat rozhodnutia
>
> IV. 12. III. b. závazky jménem sdružení,
>
> - to už ale nič nezmení na záväzku združenia voči tretím osobám
>

> IV. 12. III. e. rozhodnutí o nakládání s majetkem,
>
> - to už ale nič nezmení na záväzku združenia voči tretím osobám

Ano, proto rada může, a měla by, Starce informovat dle IV.12.IV
dopředu. Už proto, že když Starci řeknou ne-e, tak s tím stejně nic
nenadělají.