[Brmlab] Jazyk wiki

Pavol Luptak pavol.luptak at nethemba.com
Tue Jul 13 16:02:01 CEST 2010

Ahojte,

On Tue, Jul 13, 2010 at 11:02:22AM +0200, Marek Labos wrote:
> [...]
> Mala by obsahovat len zakladne udaje o prazskom hackerspaci- (kto, co,
> preco, kde, najblizsia akcia, stanovy na stiahnutie).
> Tato cast by mala byt zaroven v ceskej i anglickej verzii (pripadne
> nemeckej ak by sa nasiel niekto kto by to prelozil).
> Toto by boli 3-4 staticke html stranky, ktore by sa editovali len
> zriedkavo, kazdopadne ich uprava by myslim asi nikomu z tu pritomnych
> nerobila problem (pokojne si to vezmem na starost i ja). Pripadne ak
> by bol poziadavok na publikacnu cinnost pre verejnost, pisat clanky
> moze sa tam nasadit nejake CMS typu Wordpress.

V pripade volby CMS pre nas web sme postupovali formou aktokracie - kazdy
si mohol zvolit CMS, aky len chcel, podmienka bola, aby ten web ale realne
naplnil a udrzoval. To sa nakoniec nikomu nechcelo, tak s Jurajom sme
nasadili Liferay 6.0RC2, ktory je sice totalne enterprise kladivo na muchy
(bezi na tom cisco.com, t-mobile, honda, ..) ale vie vsetko - a super je
v tom, ze ma strasne jemnu granularitu, co sa tyka uzivatelskej hierarchie -
dokaze vytvorit organizaciu, v nej rozne pracovne teamy, rozne komunity, role,
groupy apod. kazdej takejto jednotke definitovat ine opravnenia apod.
A samozrejme je to cele wysiwyg AJAX CMS. Nejake info, co pisal Juraj:

http://digmia.com/pages/posts/liferay-portal-6-21.html

> Tym ze to budu staticke stranky, odradime i nadejnych mladych
> hackerov, ktori by to chceli hackovat a svojou cinnostou by mohli
> vyradit cast systemu..

Liferay6 vyzera byt uplne bezpecny (po mojom detailnom audite), a samozrejme
je mozne pred dynamicky CMS nasadit mod_security alebo iny WAF.

> Druha vec je cast na ktorej sa budu riesit priamo prevedzkove
> zalezitosti okolo hackerspacu (zapisy z meetupov etc), projektov a
> kolaboracie clenov medzi sebou. To by mala byt uz rozbehnuta wiki. Tu
> som za to aby neboli poziadavky na jazyk striktne, ale aby kazdy pisal
> ako uzna za vhodne v kontexte toho co pise.

Liferay obsahuju wiki, mailinglist, vsetko v kope integrovane.

Pavol
[Pavol Luptak, Nethemba s.r.o.] [http://www.nethemba.com] [tel: +421905400542]