[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

TMA tma at jikos.cz
Mon Jul 5 19:44:23 CEST 2010

On Mon, Jul 05, 2010 at 07:16:30PM +0200, Michal Tuláček wrote:

> no rada naklada s majetkem sdruzeni a je za to odpovedna...

co "stanovenych radou na zaklade vnitrnich predpisu" ?

> jo tohle tam je z doby kdy rada primo vylucovala, to mi uniklo, prepisu

Tady mi prijde redundantni pouze slovo jeho. S "jeho" nebo s vynechanim
celeho "vyjma ..." pada cela ochrana pred "rada navrhne vyloucit vsechny
a pak na VH je (jakozto jedini zbyli clenove s pravem hlasovani) vylouci"

> kdyz voli, tak tak voli... asi by mel

> voli se n nejlepsich? nebo do 2. kola postoupi n nejlepsich? dHondtova
> metoda? kdo vi, to at urci VH

d'Hondt snad funguje jen kdyz se voli po skupinach (politicke strany)
jinak se redukuje na obycejne serazeni podle poctu hlasu.

> presunu; ad predseda se ridi... to tam puvodne bylo.. jen premyslim,
> jestli nevyuzit toho, ze je primo voleny, tzn ma nejaky mandat

> ano, pridam

> to stanovy nezakazuji (pravda, ani neprikazuji). chtelo by rict, na
> jak dlouho je predseda zvolen... nebo tam natvrdo napsat ten rok.

volebni obdobi 1 rok. chceme omezeni na delku predsednictvi? (trikrat a
dost?)

> no nekdo musi byt ten statutarni organ. clen s nejnizsim cislem na to
> nemusi mit mandat (ani nemusi byt zvolen ale jen kooptovan). nechal
> bych jako implementacni detail, koho si rada vybere, ze to tam pujde
> podepsat "z povereni rady". Ale je vazan plne a absolutne tim, co chce
> rada a ne on jako jedinec.

> treba spravu uctu, podpisove pravo k uctu apod

Dal bych tam ", jejiho clena, nebo na libovolneho clena sdruzeni.". (aby
mohl predseda rici: "lojzo, dojdi na tu postu pro ten doporuceny dopis."
i kdyz lojza nebude v rade). To by jinak nebylo mozne (fakticky ano, ale
predseda by k tomu nemel mandat dany stanovami).

Odstavec bych presunul k predsedovi, protoze je to pravomoc predsedy, i
kdyz se tyka rady.

I kdyz je samozrejme otazka, do jake miry je opravnen sve pravomoci
delegovat na zmocnence v pripadech, ze by to stanovy neupravovaly.

> nu ok

rozvest a dospecifikovat to nijak hezky nejde, takze asi "a prevzeti..."
vymazat

> hm... stoji asi za osobni diskuzi "v plici" jak je teda doomezit

Tohle bude jeste orisek.

> no ale pak je mozne predstavenstvo skrtnout ze stanov at uz se mu to
> libi nebo ne

Jestli jsem dobre pochopil, tak se predstavenstvo nemuze doplnovat, leda
o cleny, kteri uz v nem nekdy byli. Pak sance na znovudoplneni na 3+ je
takova dost teoreticka. [nenavrhuji ani skrtnout, ani ponechat, jen
pripominka ke zvazeni; osobne bych ponechal, ale neni to na zaklade
tohoto argumentu]

--TMA