[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

Michal Tuláček michal at tulacek.eu
Mon Jul 5 19:16:30 CEST 2010

2010/7/5 Petr Baudis <pasky at ucw.cz>:

>  "publikacni a prednaskovou cinnosti"

ok

>  Prijde mi, ze pozastaveni clenstvi z disciplinarnich duvodu je trochu
> zvlastni akt a IMHO zbytecny. Bud se s clovekem da dohodnout, nebo se s
> nim dohodnout proste neda a nezbyva, nez jej vyloucit.

vylucuje VH, ta se sejde nejdrive za 14 dni, do te doby muze clovek skodit.

>  Pak by byla redundantni i ta druha veta, VH proste o pozastavenem
> clenovi rozhodne tak ci onak.

dtto

>  To se mi stale nelibi, bud tu vlozenou vetu vubec vypustit, nebo
> zmenit na "dle vnitrnich predpisu" - rada mu do toho nema co mluvit.

no rada naklada s majetkem sdruzeni a je za to odpovedna...

>  Od vyjma... dale je to redundantni, protoze ten navrh podava rada.

jo tohle tam je z doby kdy rada primo vylucovala, to mi uniklo, prepisu

>  Nevoli zdaleka do vsech organu sdruzeni, hodi se je asi vyjmenovat;
> tenhle odstavec by mel byt v sekci o valne hromade.

kdyz voli, tak tak voli... asi by mel

>  A v nem bude navic co?

voli se n nejlepsich? nebo do 2. kola postoupi n nejlepsich? dHondtova
metoda? kdo vi, to at urci VH

>  To by melo byt v sekcich o predsedovi a rade; predseda se take ridi
> rozhodnutim rady.

presunu; ad predseda se ridi... to tam puvodne bylo.. jen premyslim,
jestli nevyuzit toho, ze je primo voleny, tzn ma nejaky mandat

>  Volba revizni komise je take zavazny bod.

ano, pridam

>  Prijde mi lepsi volit noveho predsedu kazdy rok pri vyrocni schuzi VH.

to stanovy nezakazuji (pravda, ani neprikazuji). chtelo by rict, na
jak dlouho je predseda zvolen... nebo tam natvrdo napsat ten rok.

>  To mi nedava moc smysl, predseda ma pouze ty pravomoce, ktere vykonava
> jedinec a rada ma jejich nadmnozinu. Bud to proste nikdo delat nebude,
> nebo by jej docasne mohl zastupovat clen rady s nejnizsim clenskym
> cislem.

no nekdo musi byt ten statutarni organ. clen s nejnizsim cislem na to
nemusi mit mandat (ani nemusi byt zvolen ale jen kooptovan). nechal
bych jako implementacni detail, koho si rada vybere, ze to tam pujde
podepsat "z povereni rady". Ale je vazan plne a absolutne tim, co chce
rada a ne on jako jedinec.

>  Ditto, zadne takove pravomoce predseda nema.

treba spravu uctu, podpisove pravo k uctu apod

>  Prevzeti kontroly od koho a kym? Nechal bych jen ty zakladni ideje.

nu ok

> [...]
> - rada sdruzeni uzavre smlouvu, ale bud zacne platit a co kdyz ji pak
> predstavenstvo zrusi? Co kdyz predstavenstvo zrusi nakup HW, ktery uz
> nejde vratit? Nebo by se po kazdem rozhodnuti neco koupit muselo cekat,
> zda to predstavenstvo nezrusi.

>  Proto se mi vice zamlouva schema, ze do dvou dnu od prijeti
> rozhodnuti ma pravo clen predstavenstva jej pozastavit, a pak jej
> predstavenstvo muze do patnacti dnu zrusit. Idea je takova, ze
> predstavenstvo by melo byt v kontaktu s kazdodenni cinnosti sdruzeni
> alespon prostrednictvim clena v rade, a pak by to nemel byt problem.

hm... stoji asi za osobni diskuzi "v plici" jak je teda doomezit

>  Tady zase vubec neni jasne, co se v takovem pripade stane, kdyz byl
> mezitim zvolen treba novy predseda.

hm, tady je asi potreba pridat, ze tohle musi predstavenstvo doresit
primo na VH, kde se novy cokoliv voli

>  Jsem za to tenhle odstavec uplne zrusit; jeden az dva lide by nemeli
> mit uz pravomoce zadne, je tu uz prilis velke nebezpeci syndromu
> vrtosiveho starce.

no ale pak je mozne predstavenstvo skrtnout ze stanov at uz se mu to
libi nebo ne