[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Mon Jul 5 18:55:43 CEST 2010

  Ahoj!

  Diky moc za vsechnu praci a usili.

  Nemuzeme se vratit z pojmenovani predstavenstva na jeden, ze starsich
navrhu? Vzdyt krome rady starsich se mluvilo treba i o kolegiu. ;-)

> #  vzdělávat veřejnost a šířit technologickou osvětu přednáškovou
>  činností, kurzy a workshopy,

  "publikacni a prednaskovou cinnosti"

> #  Rada sdružení může pozastavit členství jako výstrahu za porušení
>   těchto stanov nebo vnitřních předpisů sdružení a nebo jako součást
>   návrhu na vyloučení člena.

  Prijde mi, ze pozastaveni clenstvi z disciplinarnich duvodu je trochu
zvlastni akt a IMHO zbytecny. Bud se s clovekem da dohodnout, nebo se s
nim dohodnout proste neda a nezbyva, nez jej vyloucit.

> V případě návrhu na vyloučení člena rada
>   sdružení svolá valnou hromadu do 30 dnů. Pozastavení členství radou
>   sdružení nesmí bez souhlasu valné hromady trvat déle než 30 dní.

  Pak by byla redundantni i ta druha veta, VH proste o pozastavenem
clenovi rozhodne tak ci onak.

> #  využívat, za podmínek stanovených radou, prostředků a produktů sdružení,

  To se mi stale nelibi, bud tu vlozenou vetu vubec vypustit, nebo
zmenit na "dle vnitrnich predpisu" - rada mu do toho nema co mluvit.

> #  má právo účastnit se valné hromady, ale nemá právo na ní hlasovat
>  nebo uplatňovat návrhy vyjma návrhu na zrušení rozhodnutí rady o jeho
>  vyloučení ze sdružení a nebo pozastavení členství ve sdružení,

  Od vyjma... dale je to redundantni, protoze ten navrh podava rada.

> #  Valná hromada volí do orgánů sdružení dle zásady tajné volby a při
> zachování demokratických principů.

  Nevoli zdaleka do vsech organu sdruzeni, hodi se je asi vyjmenovat;
tenhle odstavec by mel byt v sekci o valne hromade.

> Podrobný volební řád stanoví valná hromada.

  A v nem bude navic co?

> #  Předseda a rada sdružení se při výkonu své funkce řídí rozhodnutím
> #  valné hromady.

  To by melo byt v sekcich o predsedovi a rade; predseda se take ridi
rozhodnutim rady.

> #  Pokud je na programu valné hromady závažný bod jednání (volba nové
> rady, změna stanov nebo zrušení sdružení), musí být tento bod uveden v
> navrhovaném programu valné hromady. Takovýto bod není možné zařadit na
> program jednání dodatečně.

  Volba revizni komise je take zavazny bod.

> #  Funkční období předsedy je nejvýše tříleté.

  Prijde mi lepsi volit noveho predsedu kazdy rok pri vyrocni schuzi VH.

> Do zvolení nového předsedy přejímá jeho pravomoce rada sdružení.

  To mi nedava moc smysl, predseda ma pouze ty pravomoce, ktere vykonava
jedinec a rada ma jejich nadmnozinu. Bud to proste nikdo delat nebude,
nebo by jej docasne mohl zastupovat clen rady s nejnizsim clenskym
cislem.

> #  Předseda sdružení může část svých pravomocí převést na radu
> sdružení.

  Ditto, zadne takove pravomoce predseda nema.

> Představenstvo je mimořádný kontrolní orgán sdružení, který zabraňuje
> odklonu od základních idejí sdružení a převzetí kontroly nad
> sdružením.

  Prevzeti kontroly od koho a kym? Nechal bych jen ty zakladni ideje.

> Představenstvo má právo svým rozhodnutím, ale nejméně počtem tří
> hlasů, zrušit nejpozději do patnácti dnů:
> #  závazky jménem sdružení,
> #  rozhodnutí o nakládání s majetkem,

  Tyhle body se mi jevi jako problematicke z ciste praktickeho hlediska
- rada sdruzeni uzavre smlouvu, ale bud zacne platit a co kdyz ji pak
predstavenstvo zrusi? Co kdyz predstavenstvo zrusi nakup HW, ktery uz
nejde vratit? Nebo by se po kazdem rozhodnuti neco koupit muselo cekat,
zda to predstavenstvo nezrusi.

  Proto se mi vice zamlouva schema, ze do dvou dnu od prijeti
rozhodnuti ma pravo clen predstavenstva jej pozastavit, a pak jej
predstavenstvo muze do patnacti dnu zrusit. Idea je takova, ze
predstavenstvo by melo byt v kontaktu s kazdodenni cinnosti sdruzeni
alespon prostrednictvim clena v rade, a pak by to nemel byt problem.

> #  rozhodnutí o odvolání předsedy, člena rady sdružení a nebo člena
> revizní komise,

  Tady zase vubec neni jasne, co se v takovem pripade stane, kdyz byl
mezitim zvolen treba novy predseda.

> #  Pokud má představenstvo méně než tři členy, pak je oprávněno zrušit
> pouze změnu stanov týkající se změny pravomocí a fungování
> představenstva, změny přílohy stanov a rozhodnutí o vyloučení člena
> představenstva ze sdružení.

  Jsem za to tenhle odstavec uplne zrusit; jeden az dva lide by nemeli
mit uz pravomoce zadne, je tu uz prilis velke nebezpeci syndromu
vrtosiveho starce.