[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

Pavol Luptak wilder at trip.sk
Sun Jul 4 23:10:50 CEST 2010

On Sun, Jul 04, 2010 at 02:55:09PM +0200, caha wrote:

> k tomuto kdyby nekdo, kdo se v tom orientuje (coz ja tedy urcite
> nejsem), zjistil, za jakych podminek se da sdruzeni darovat financni
> prispevek, aby to slo odecist z dani a hodit do nakladu a pripadne na to
> pripravit vhodny predvyplneny formular. Pokud je rukapane otevrena (a ja
> bych minimalne o jedne firme vedel ;) ), tak je potreba toto mit v
> supliku a nehonit to, az se nekdo ozve. Idealne sehnat do skupiny
> hackera pres pravo a ucetnictvi ;) ...

Nejake info sa da najst tu http://zakony-online.cz/?s3&q3=20

Maximalnu cast, ktoru si mozes ako dar odpocitat z dani tvojej firmy
hackerspaceu je 5% zo zakladu tovjej dane zniznej podla paragrafu 34
(to ti povie uctovnicka, aka je to presne suma).
A nemal by to byt problem, lebo je to pokryte bodom 14e)
"financování vědy a vzdělání, výzkumných a vývojových účelů, kultury,
školství, ..."

> jinak jsem naprosto za, co psal wilderko (Pavol Luptak) o etickych a
> moralnych zasadach clenu ... ja vim, ze to je mozna naivni a ne vzdy se
> to vyplaci, ale chceme pravne neprustrelne stanovy, vychytany provozni
> rad a janevimcojeste a nebo sdruzovat lidi se zajmem vrtat se v problemu
> hloubeji nez ostatni smrtelnici a to jenom proto, ze je to proste zajima
> a kteri se posleze i radi podeli s podobne uchylnymi lidmi, ceho se
> dobrali? Nevim ... treba je to nesrovnatelne, ale hysterka fungovala a
> funguje 'per huba' a take jsme se vzdycky bez problemu domluvili o
> [...]

V prvom rade hackerspace nie je republika, kde je potreba 100% kontroly zo
strany vsetkych ludi, co do nej patria (v praxi to aj tak nefunguje).
Hackerspace je Vase dielo, Vase obcianske zdruzenie, pravidla definujete vy
a podobne ako mate moznost niekoho neprijat, ci vylucit z hackerspaceu, tak
by ste mali mat moznost mat stanovy, ktore sleduju cisto Vase ciele (nie
cele niekoho ineho), ktore pokladate za spravne a eticke.

Pavol
[Pavol Luptak, Nethemba s.r.o.] [http://www.nethemba.com] [tel: +421905400542]