[Brmlab] Rada starších

pd at udp.cz pd at udp.cz
Sat Jul 3 20:06:13 CEST 2010

On Sat, 3 Jul 2010 19:36:17 +0200, Michal Tuláček <michal at tulacek.eu>
wrote:
> Celá část s radou starších jako orgánem, který dbá cílů sdružení a
> zabraňuje takeoveru se trochu rozjela. Základní principy aby šlo o
> orgán, který je oprávněn vše vetovat ale nemá mít skoro právo se na
> tom shodnout není šťastný.
>
> Veďme tedy debatu, jak si to představujete.
>
> Aktuální stav:
>
> Rada starších má členy vypsané ve stanovách (aby bylo náročné změnit
> složení) a má právo se v rozumném termínu shodnout netriviální
> většinou, že úkon valné hromady/rady sdružení vetuje (i když jde o
> změnu stanov).

> [...]

Takže si udělám malé shrnutí.

Rada starších je nej. orgán občanského sdružení, který může vetovat
rozhodnutí valné hromady a rady?

Hned mě napadá... je vůbec možné mít jako nej. orgán něco jiného
než valnou hromadu? Pokud to možné není, tak celá rada starších je
naprosto zbytečná, protože na VH může být odhlasována změna stanov,
která může upravit členství v této radě.

-
Osobně jsem proti vzniku nadřazeného orgánu a přijmutí členů do
orgánu jen na základě faktu, že jsou ve sdružení nejdéle a proto
můžou nejlépe hájit jeho cíle. Tato myšlenka mi přijde nedemokratická a
popírající princip celé naší společnosti.