[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Sat Jul 3 19:25:40 CEST 2010

On Fri, Jul 02, 2010 at 05:04:39PM +0200, Petr Duchek wrote:
> Já jsem proti vzniku jakékoliv elitářské skupiny, která bude moci
> ovlivňovat občanské sdružení mimo řádné orgány sdružení.
>
> Proti možnosti tunelování sdružení je tu právě kontrolní a revizní
> komise, která hlídá rozhodování rady. Případně je možné tvořit různá
> kolegia, což jsou skupiny členů tvořící iniciativní a poradní orgány
> Rady, popř. mohou plnit též kontrolní funkci (tj. třeba kolegium
> zakladatelů).

Asi by pomohlo, kdyby se na tomhle miste to diskuse zapojili Ti, kteri
povazuji tu ochranu za dulezitou, pamatuji-li si dobre, hlavne sine
a niekt0? Ja nemam zvlastni chut tu radu starsi nejak moc hajit. ;-)

> Ješte bych se zamyslel nad funkčním obdobím členů rady a kontrolní
> komise. Nejraději bych viděl, že každou řádnou valnou hromadu (jednou
> za rok) bude volena 1/2 členů... tím by se měla zajistit nemožnost
> jednorázového převzetí orgánu pod křídla evil ještírků :)

V principu nemam nic proti, jen je treba zajistit, aby se to netykalo
doplnovacich voleb po clenech, kteri odstoupi z rady sami (treba ztrati
zajem o sdruzeni v nejakem krizovem obdobi vetsina rady a pak by to byl
administrativni problem).

> Pokud člen nebude aktivní, ale stále bude platit členský příspěvek, je
> pro os velice důležitý. A hlavně bych nerad odrazoval lidi, kteří
> chtějí být členy a ne jen sponzorama tím, že musí vyvíjet nějakou
> kontinuální činnost. Chápu obavu o vytunelování, ale z praktické
> zkušenosti mi přijde neopodstatněná. A právě proto by ve stanovách měly
> být definovány cíle sdružení, aby na základě rozhodnutí rady v
> nesouladu s cíli os mohlo dojít k jejich případnému odvolání.

Dobre, to jsi znovu zopakoval to same, jako predtim, ale prijde mi, ze
ses nijak nevyporadal s mymi namitkami. Proc nam nevadi, ze nonstop
pristup k v budoucnu velkemu mnozstvi hardwaru budou mit lide, ktere
vubec nebudeme znat? Proc bude pro sponsory sdruzeni mit smysl chtit byt
cleny, kdyz clenske vyhody nebudou vyuzivat? Proc jsou obavy o
vytunelovani neopodstatnene?

Myslel jsem, ze panuje shoda, ze cile ve stanovach definovany budou.

> Kontrolní a revizní komise je nezávislým kontrolním a revizním orgánem
> sdružení, který průběžně kontroluje hospodaření sdružení i věcnou a
> formální stránku činnosti sdružení.

Aha, takze se jedna o _jednu_ komisi... Ja ji znam proste jako "revizni
komisi", jmeno je asi detail.