[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Fri Jul 2 12:28:13 CEST 2010

On Fri, Jul 02, 2010 at 10:56:36AM +0200, Eda wrote:

> S tim souhlasim. Myslim, ze i ruzne urady jsou radsi, kdyz maji jednoho
> cloveka, s kym muzou jednat. Treba podpisova prava v bance apod.
> Bohuzel, pak se na to ale logicky nabaluje i mistopredseda (pro pripad
> nemoci predsedy) atd. (Ale nemam zkusenosti s tim slovenskym modelem,
> treba to fakt funguje dobre, kdyz vsechno resi 5 lidi...)

Jo, taky si myslim, ze predseda je dobra vec; rozhodne to ale nemyslim
tak, ze predseda by ve sdruzeni delal samostatne dulezita rozhodnuti,
byl konecnym arbitrem v nejakych sporech, atd. - predpokladam, ze
veskera netrivialni rozhodnuti by mela delat rada, predseda je od toho,
aby vykonaval jeji rozhodnuti.

Treba kdyz bude potreba zalozit ucet v bance, je potreba, aby tu smlouvu
za sdruzeni nekdo podepsal; rada bud muze u kazdeho jednotliveho
rozhodnuti urcovat, kdo to zaridi, nebo to muze byt defaultne predseda,
a to mi prijde praktictejsi.

IMHO mistopredsedu nepotrebujeme, dlouhodoba indisposice predsedy by
nastavat nemela (pak by mel byt predsedou nekdo jiny) a u jednotlivosti
snadno muze rada jejich vykonanim poverit nekoho jineho.

> Tohle mi prijde strasne chaoticke, aby kazdy mohl delat samostatna (a ve
> vyjimecnych pripadech tudiz i protichudna) rozhodnuti.

Hmm, to je dobry point; Michale, jake situace jsi mel na mysli?

> Takova komise obvykle miva take predsedu, predpokladam kvuli konecne
> odpovednosti -- dva plus predseda. Ale nevim z hlavy, jak je to nutne.

V FFII.cz predsedu nemame, nevim, za co by nesl odpovednost? Odpovednost
za to, co kontroluji, nese v prve rade rada (resp. "pokladnik"), v druhe
rade pak vsichni clenove rady.

> Nicmene toto uz je paralyzujici. Jak jsem psal vcera -- zalezi na tom,
> jake hlasovani bude v poradku. Pokud se za hlasovani bude povazovat i
> odpoved e-mailem, tak klidne. Ale casem podle me nebude sance, aby se
> nadpolovicni vetsina kolegia sesla a neco prodiskutovala.

Stale budou v kolegiu mit pravo hlasovat pouze clenove sdruzeni. A clen
sdruzeni ma povinnost (i) platit nekolik set mesicne (ii) byt aktivni,
tzn. alespon jednou za cas zajit na pravidelne setkani. Zaroven forma
hlasovani by klidne e-mailem imho byt mohla, ale nevim, nakolik to resit
ve stanovach, prip. zda pro vsechny organy spolecne ci zvlast...

Mimochodem, tu aktivni ucast bych skutecne do podminky pro clenstvi
zaradil; kdo nema cas alespon obcas zajit, budeme radi, kdyz bude
priznivcem sdruzeni a treba bude nasi bohulibou cinnost ;) sponsorovat,
ale IMHO by nemel mit pravo se ucastnit rozhodovani o osudu hackerspace.
Co treba:

	Řádný člen má povinnost aktivně přispívat k činnosti sdružení
	a alespoň jednou za dva měsíce se účastnit pravidelných setkání
	členů, neomluví-li se z vážných důvodů (např. dočasný pobyt
	v zahraničí nebo zdravotní důvody).

(...pobyt ve vezeni? ;)