[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

Pavol Luptak wilder at trip.sk
Fri Jul 2 04:27:41 CEST 2010

Ahojte,
strucne sa predstavim, aj ked vela ludi z Vas ma asi uz osobne pozna.
Momentalne vediem s par dalsimi kamaratmi hackerspace v Bratislave
(momentalne je nas na webe registrovanych 50, na stretnutie chodi 15 ludi
a stale sa to zvysuje).

Dnes sme dokoncili finalnu verziu stanov (prikladam v prilohe na inspiraciu),
rovno dnes podavame ziadost o registraciu obcianskeho zdruzenia, a pevne verim,
ze nam ju do 10-tich dni schvalia.

Co sa tyka priestorov v Prahe, tak odporucam oslovit priamo primatora (Bema?)
a dohodnut si s nim osobne stretnutie. Mat hackerspace v Prahe, je velka
vyzva pre mesto a myslim, ze nakolko ide o vedecko-technologicke centrum, ktore
nema obdoby, minimalne vo forme lacnych priestorov by Vam mesto mohlo pomoct
(ked to funguje vo Viedni, ci Bratislave, neverim, ze to nepojde aj v Prahe).

V stredu som mal osobne stretnutie s primatorom Bratislavy (Durkovsky) a bol
som uplne vysokovany jeho pozitivnou reakciou - ponukol nam nevyuzivane
priestory, sice nie uplne v centre, ale sirsom okoli Bratislavy (Petrzalka
a Dlhe Diely), za to peknou rozlohou 200-300m2 za symbolicku cenu - co v praxi
znamena, ze cenu si mame urcite my a mestska rada nam ju s 3/5 vacsinou bud
schvali, alebo neschvali. Pevne verim, ze schvali, nakolko primator je pre
tuto myslienku nadseny ako my a uvedene priestory su momentalne nevyuzivane.

Na promo sa mozete inspirovat nasimi prezentaciami:

http://trip.sk/progressbar-promo.pdf
http://trip.sk/progressbar-info.pdf (informacna v anglictine)

Hackerspace je nekomercne, neziskove zdruzenie a normalne priestory slusnej
velkosti tazko v takom velkom meste ako Praha zaplatite z clenskych prispevkov
(ak to teda nie je taky brutalny squat ako hackerspace v Budapesti), takze
urcite kontaktujte mesto. Na radnici maju urcite slusny prehlad o tom, ktore
nehnutelnosti maju nevyuzite a dokazu prenajat za symbolicku cenu roznym
obcianskym zdruzeniam (je bezna prax, ze obcianske zdruzenia chodia kvoli
priestorom ziadat mesto, lebo realne si nemaju sancu si ich zaplatit).

Co sa tyka spolocnych aktivit, tak najblizsie sa vacsina z nas (vo velkom
luxusnom mobilnom prenajatom karavane) chystame sem http://eth-0.nl/ a
v septembri sem http://hacktivity.hu/. Ak sa pridate, budeme radi.

V kazdom pripade Vam drzim palce a dufam, ze budeme v kontakte.

Pavol