[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

Eda eda at jikos.cz
Fri Jul 2 10:56:36 CEST 2010

> * Predseda - imho je to dost dulezita funkce, aby mel kdo za sdruzeni
>   uzavirat smlouvy atd.; neco jako "V čele rady stojí předseda sdružení,
>   který za sdružení jedná na základě usnesení rady a valné hromady"

S tim souhlasim. Myslim, ze i ruzne urady jsou radsi, kdyz maji jednoho
cloveka, s kym muzou jednat. Treba podpisova prava v bance apod.
Bohuzel, pak se na to ale logicky nabaluje i mistopredseda (pro pripad
nemoci predsedy) atd. (Ale nemam zkusenosti s tim slovenskym modelem,
treba to fakt funguje dobre, kdyz vsechno resi 5 lidi...)

> * Kterýkoliv člen rady je oprávněn činit v době mezi zasedáními rady
> veškerá opatření a rozhodnutí nezbytná k zajištění řádné činnosti
> sdružení, s výjimkou těch, která jsou stanovami vyhrazena valné
> hromadě

Tohle mi prijde strasne chaoticke, aby kazdy mohl delat samostatna (a ve
vyjimecnych pripadech tudiz i protichudna) rozhodnuti.

> * Revizni komise - tri clenove je opet rozumny pocet, IMHO

Takova komise obvykle miva take predsedu, predpokladam kvuli konecne
odpovednosti -- dva plus predseda. Ale nevim z hlavy, jak je to nutne.

> * Sbor zakladatelu - mozno pak definovat tim seznamem misto typu clena;
>   * Doba na vetovani musi byt hodne kratce omezena, schema muze byt napr.
>     den na pozastaveni rozhodnuti na zaklade vyjadreni pochybnosti
>     alespon dvou clenu, pote dalsich sedm dni na konecne rozhodnuti

To mi prijde sikovne.

>   * K tak vyjimecne pravomoci by melo byt treba dosazeni konsensu nebo
>     alespon ctyrpetinove vetsiny

Nicmene toto uz je paralyzujici. Jak jsem psal vcera -- zalezi na tom,
jake hlasovani bude v poradku. Pokud se za hlasovani bude povazovat i
odpoved e-mailem, tak klidne. Ale casem podle me nebude sance, aby se
nadpolovicni vetsina kolegia sesla a neco prodiskutovala.

Eda