[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

Pavol Luptak wilder at trip.sk
Fri Jul 2 04:42:31 CEST 2010

On Fri, Jul 02, 2010 at 02:36:23AM +0200, Michal Tuláček wrote:
> zbytek souhlas, nad predsedou jsem uvazoval, toho tam asi napisu
>
> * Predseda je statutarni organ sdruzeni, a vystupuje jeho jmenem. Je
> opravnen jmenem sdruzeni uzavrit smlouvu (nejaka formulace se zavazky
> apod, tim padem odeberu statutarni organ cele rade). Rada stanovi
> financni a jine limity pro samostatne rozhodnuti predsedy bez
> predchoziho schvaleni radou. Predseda se ridi rozhodnutim rady a
> rozhodnutim valne hromady.

Len pre info - my predsedu nemame, sme toho nazoru, ze v hackerspacei by
mala byt hierarchia co najmensia (osobne nikto z nas ju nema rad :-), osobne
som clenom dalsich zdruzeni, kde tiez nie je predsedsa a vsetko riesi vykonny
organ/rada 5 ludi, ktori sa vzdy dohodnu alebo nedohodnu a vtedy hlasuju.
Pri dolezitych veciach vyzadujeme minimalne 50%-tny suhlas zhromazdenia
(teda aktivnych platiacich clenov). Kazdy clen vykonnej rady ma svoju
funkciu - komunikacia s mediami, vedenie pracovnych skupin, financny manazer
apod.

V kazdom pripade funkcnych modelov hierarchie/struktur v obcianskom zdruzeni
je vela, napiste si stanovy tak, aby ste s nimi boli spokojni.

Este vec, ktora sa nam osvedcila je demokraticke hlasovanie - implementovane
to mame bud cez Liferay Polls Portler:

http://www.liferay.com/web/guest/community/wiki/-/wiki/Main/Polls%20Portlet

alebo Google Forms (kde to naklikate za par minut)

Hlasujeme aj kvoli uplny blbostiam, ale v konecnom dosledku nam to setri
cas nekonecneho dohadovania sa (lebo vytvorit hlasovaci formular je otazka
2 minut) a kazdy je ochotny akceptovat nazor vacsiny (aj napriek tomu, ze
svoj moze mat uplne iny). Takto sme odhlasovali nas nazov, a teraz nas
caka hlasovanie o vyber loga.

Pavol
[wilder at trip.sk] [http://trip.sk/wilder/] [talker: ttt.sk 5678]