[Brmlab] Stanovy - crowdsourcing

Michal Tuláček michal at tulacek.eu
Fri Jul 2 02:36:23 CEST 2010

<citace>
Zakladajici cleny bych zrusil, misto toho bych nechal pouze specialni
stanovami definovany organ, a nevazal bych jej pouze na zakladatele
(nenapada mne zadny nazev, pracovne tomu budu rikat treba "kolegium") -
jde o to, ze chceme nechat v budoucnu moznost do nej zmenou stanov cleny
pridavat, i o to, ze hlasovaci pravo v kolegiu by meli mit pouze skutecni
_clenove_ (kteri plati clenske prispevky atd.), aby kolegium mohlo
prirozene vymirat, a kdyz bude jasne, ze jde jen o organ, nikoliv o typ
clenstvi, i zbytek stanov by to mohlo projasnit
</citace>

Navrzeny postup funguje jak pises. Ja tam hodil ty zakladajici cleny
zvlast od "sboru zakladatelu" aby se nemusely "neustale" menit stanovy
- plati, ze "zakladajici clen && radny clen" je v tom sboru
zakladatelu.

tedy - zakladajici clen je ten ktery ma stejne uctu kvuli zalozeni
hackerspace (tenhle status by jim klidne mohl zustat, to implikuje to,
ze se muzou prijit podivat na valnou hromadu apod... tzn nejaky vliv
mit budou porad, ale pokud nebudou radnymi cleny, nemuzou volit a byt
voleni do zbylych organu sdruzeni). a pokud prestane byt radnym
clenem, nemuze se ucastnit vetovani.

organ je v sekci organy - sbor zakladatelu, ten muze vymrit. asi by
tam ta formulace mela byt takova, aby bylo jasne, ze muze reinkarnovat
-- ta usnasenischopnost je ok

zbytek souhlas, nad predsedou jsem uvazoval, toho tam asi napisu

* Predseda je statutarni organ sdruzeni, a vystupuje jeho jmenem. Je
opravnen jmenem sdruzeni uzavrit smlouvu (nejaka formulace se zavazky
apod, tim padem odeberu statutarni organ cele rade). Rada stanovi
financni a jine limity pro samostatne rozhodnuti predsedy bez
predchoziho schvaleni radou. Predseda se ridi rozhodnutim rady a
rozhodnutim valne hromady.

* predsedu voli rada sdruzeni na sve ustavujici schuzi ze sveho stredu

* predseda muze cast svych pravomoci prevest na jineho clena rady, se
souhlasem rady i na libovolneho clena sdruzeni.

* Kterýkoliv člen rady je oprávněn činit v době mezi zasedáními rady
veškerá opatření a rozhodnutí nezbytná k zajištění řádné činnosti
sdružení, s výjimkou těch, která jsou stanovami vyhrazena valné
hromadě

* Valna hromada muze stanovit financni a jine limity pro samostatne
rozhodnuti rady bez nutneho schvaleni valnou hromadou.

(neni to ten finalni text, jen to vydefinovani mantinelu)

Michal Tulacek