[Brmlab] nejake novinky

Pavel Ruzicka ruza at ruza.eu
Mon Dec 6 10:14:27 CET 2010

Neco malo novinek abyste vedeli ze se neco deje

- Interne ted mame DNS domenu "brm"

- Server "brmko.brm" (od Axe) jsem preinstaloval z 32bit na 64bit
(Ubuntu Server 10.04 LTS). Tento server je ted hlavni interni DNS a DHCP
server. Krome toho ze drzi domenu "brm" jeste zajistuje rezoluce pro
domenu "hack" coz je vnitrni domena ChaosVPN.

ruza at azur:~$ cat /etc/resolv.conf
nameserver 192.168.1.20
domain brm
search brm
ruza at azur:~$ host wrt.brm
wrt.brm has address 192.168.1.1
ruza at azur:~$ host morpheus.hack
morpheus.hack has address 172.31.98.128

- ChaosVPN jsem presunul do VirtualBox virtualu chaos.brm beziciho na
brmko. Je to Debian Lenny a zajistuje konektvitu do ChaosVPN. Ucty a
hesla jsou "standartni". Zatim jsem nedonutil DHCP poslat klientovi i
statickou routu, muzete si nastavit routu statickou.. nebo to v tom
dhcpd odladit za mne :)
# route add -net 172.31.0.0 netmask 255.255.0.0 gw 192.168.1.21
# route add -net 10.100.0.0 netmask 255.252.0.0 gw 192.168.1.21

- Navstivil jsem IKEA a poridil nejake drobnosti kterych uz jste si tu
mozna vsimli. Dvojice umelohmotnych kuchynskych "prkenek", tri kuchynske
noze. Zaroven jsem si domu poridil novy stojan na satstvo, takze ten
ktery jsem puvodne prinesl jen na party uz v brmalbu necham k uzivani
stejne jak drobnosti driv jmenovane.

ruza

e-mail:  ruza at ruza.eu
www:   http://ruza.eu