[Brmlab] Program VH

Dominik Joe Pantůček joe at joe.cz
Fri Aug 20 20:41:27 CEST 2010

Vojtech Hala píše v Pá 20. 08. 2010 v 20:24 +0200:

> Takový termín není ani na stránce UVH ani v oficiální pozvánce. No spíš
> "pozvánce", protože v té od tebe nebylo správně ani místo ani čas, takže
> je celkově na prd. Podle stanov IV.8.II není ani pozvánka od Michala
> Tuláčka z 10.8.

Je, neb se na tom usnesla rada sdružení a nikdo z členů to nerozporuje
(a rozporovat nebude). Nečlenové mohou nesouhlasit, ale tím to naštěstí
končí.

> Mluvíme o tomtéž? Organizační řád a volební řád je snad něco jiného než
> program VH. Bod 1.1 každopádně nenahrazuje to, co jsem připomínkoval.

Ano, mluvíme. Za mě jen chybička, že se jedná o celý bod 1.

> Já zase protestuji proti cílenému potírání diskuse.

Diskuse má probíhat teď - už 14 dní. Pokud považuješ moji snahu
zajistit, aby diskuse proběhla před UVH, za potírání, tak to je sice
hezká ukázka newspeaku, ale to je tak vše.

> Nemám čas se brmlabu věnovat moc často a vždycky se nestačím divit, co
> jste zatím vymysleli. Celkově je způsob vedení tohoto sdružení dost
> unikátní. Nicméně ozývám se jen s tím, co považuji za zásadní.

Tady jsem se snažil apelovat především na ostatní. Ač s tebou v mnohém
nesouhlasím, tak se ozýváš - a to je dobře.

> Prakticky jakákoli kritická připomínka ode mě je tebou okamžitě smetena
> jako nepřípustná komplikace, tady i na IRC. Úspěšně mě tím odrazuješ od
> jakékoli účasti na projektu, protože jsem si zvykl, že občanská sdružení
> mají v rámci možností demokratický základ. A když říkáš "nejsem sám", tak
> já taky ne. Jen možná ty hlasy neslyšíš a připravuješ tím sdružení o
> platící členy. ("Platící" jsem připsal speciálně pro tebe, abys měl o ně
> vůbec zájem.) Zakázat *ustavující* valné hromadě vyjadřovat se ke
> stanovám, to je zcela proti demokratickým zásadám.

Osobní útoky přeskakuji a reaguji jen na věcnou část: v případě, že je
více lidí, co chce na UVH strávit čas diskusemi o formě a ne obsahu -
místo toho, co by se forma připravila předem - tak pohnutky těchto lidí
nechápu a rád si je vyslechnu (třeba je pak pochopím). A troufnu si
drobnou prognózu: všichni, kteří viděli debatu o jakýchkoliv předpisech
- i stanovách - na jakémkoliv již proběhlém meetupu, mi dají za pravdu,
že Stanovy jsou uzavřená kapitola.

Opakuji, že diskuse o něčem uzavřeném jen proto, aby se diskutovalo, je
pro mě absurdní plýtvání časem - zvláště v případě, že z toho plynou
potenciální komplikace.

> Ano, musí. A když se to udělá dobře, není důvod k zamítnutí.

Kde hodnota slova "dobře" je v rukou úředníka MVČR, takže my nemáme
možnost to ovlivnit.

> Dobře napsané stanovy jasně říkají, kterým okamžikem členství vzniká.
> (Příklad: Členství vzniká splněním podmínek: schválením přihlášky radou a
> zaplacením prvního příspěvku. A k tomu bod do jiné sekce: V době od
> zahájení do ukončení valné hromady přebírá rozhodovací pravomoci rady
> valná hromada.)

Nic takového v našich velmi dobře napsaných stanovách nevidím. A velmi
dobře zde myslím jako ocenění práce Michala Tuláčka - včetně jeho řešení
problémů s MVČR.

> Ano, patří na závěr a má být na programu. Ne že mluvit se může až po
> skončení VH. Z diskuse mohou vzejít i usnesení.

To je zajímavá myšlenka. Teoreticky není důvod ji tam nedat, nicméně
tedy z toho vzniká otázka do pléna - jaké jsou důvody ji tam takto
formálně dát? Chceme přijmout nějaká usnesení? Chceme diskutovat o něčem
z čeho vzejde usnesení? Já se domnívám, že ne - domnívám se totiž, že
chceme pokračovat v rozdělané práci: nemovitá odysea a projekty - máme
se snažit, aby byly vidět výsledky a ne abychom dlouze debatovali nad
již vyřešenou formou.

joe