[Brmlab] Licence Loga brmlabu

Dominik Joe Pantůček joe at joe.cz
Wed Aug 18 12:55:09 CEST 2010

> Pak je idiot ten, kdo si ho koupi.

Pokud neví, že prodejce s námi nemá nic společného a nemá to jak
zjistit?

> Proc bych to delal?

Protože chci brmlabu uškodit.

> To je malo pravdepodobne, ale asi mozne.

Navíc se stejnými následky jako předchozí bod - škoda by se těžko
napravovala.

> (i) Co kdyz logo bude soucasti nejakeho GPLkoveho stromu? Nedojde nikdy
> k zadne kolizi s GPL?

Logo není kompilovatelný kód - a předpokládám, že není problém zajistit,
aby program fungoval i bez něj. Tedy pokud někdo vydává modifikovanou
verzi, nesmělo by tam být logo brmlabu. "GPLkový strom" je přílišné
zjednodušení. Licence per-soubor je standardní postup.

> (ii) Logo bude soucasti volne siritelneho stromu. Binarku, ktera ukazuje
> logo, si stahne nekdo mimo brmlab. Muze ji dat nekomu jinemu, nebrani
> tomu logo?

Toto by mělo být bez problémů umožněno.

> (iii) Logo bude soucasti volne siritelneho stromu. Kod si stahne nekdo
> mimo brmlab a zkompiluje. Muze dat nekomu jinemu binarku? Aplikuje
> drobny patch. Muze dat nekomu jinemu binarku? Zdrojak?

V případě, že aplikuje patch, mělo by logo zmizet. Zní to asi trochu
přehnaně, ale je to jediná jasná hranice. Určovat, zda se jedná o
podstatnou změnu nebo tak něco - to přesně zavání složitými předpisy,
které nechci. Rád bych jednoduchá a jasná pravidla.

> Temito otazkami chci naznacit, ze bude potreba napsat pro logo specialni
> licenci a overit, ze bude platna alespon v ramci evropskeho (min. ceskeho
> a nemeckeho) a americkeho prava. Alternativne muzeme investovat spoustu
> tisic do registrace ochranne znamky (tak to resi Fedora, Mozilla).
> Zaroven bychom logo radi zacali pouzivat co nejdrive. Proto mi jednoduse
> tenhle smer prijde neproveditelny.

http://upv.cz/cs/prumyslova-prava/ochranne-znamky/poplatky.html

5000,-Kč

Navíc obchodní značka - byť neregistrovaná - je to tak jako tak.

Myslím, že vhodný předpis na použití loga a "licence" pro použití mimo
oficiální prezentace brmlabu bude schůdná cesta.

joe