[Brmlab] Licence Loga brmlabu

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Wed Aug 18 11:29:00 CEST 2010

On Wed, Aug 18, 2010 at 10:36:38AM +0200, Dominik Joe Pantůček wrote:
>   na IRC se rozproudila - oprávněně - debata o licenci loga, které nám
> darovala Chido. Zní to jako "technikálie" a "byrokratická přítěž", ale
> musíme to řešit tady a teď.

Ach jo. :)

>   TMA navrhuje nedávat žádnou licenci, ale stanovit vnitřním předpisem
> použití loga členy brmlabu - v rámci projektů brmlabu a na propagaci
> brmlabu. Ve všech ostatních případech by měla mít slovo rada. Proč?
> Zamysleme se společně:
>
>   - budu prodávat trička s logem brmlabu, zisk na jednom 100Kč, prodám
> jich 100 a brmlabu nedám ani korunu, protože se mi nechce

Pak je idiot ten, kdo si ho koupi.

>   - nebudu člen brmlabu a použiji logo na nějakém extra kontroverzním
> projektu ... lepší plynové komory? dokonalejší distribuce pervitinu?

Proc bych to delal?

>   - změním jen málo a začnu si propagovat svoje vlastní produkty - tedy
> logo brmlabu začne být zaměnitelné

To je malo pravdepodobne, ale asi mozne.

Ani jedno z vyse uvedenych mi neprijde jako dostatecny argument k tomu,
pouziti loga nejak komplikovat. Jen bych upozornil radu z vas, ze
_existuje_ moznost teoreticke corner-cases prijmout vymenou za omezeni
byrokracie a jednodussi zivot pro vsechny, neni nutne delat vsechno
pancerove. Vzdy tuto moznost prosim peclive zvazte, nez se rozhodnete
zavadet dalsi interni predpis.

Pokud se tedy logo nema uvolnit pod nejakou volnou licenci, rad bych mel
jasno v techto bodech:

(i) Co kdyz logo bude soucasti nejakeho GPLkoveho stromu? Nedojde nikdy
k zadne kolizi s GPL?

(ii) Logo bude soucasti volne siritelneho stromu. Binarku, ktera ukazuje
logo, si stahne nekdo mimo brmlab. Muze ji dat nekomu jinemu, nebrani
tomu logo?

(iii) Logo bude soucasti volne siritelneho stromu. Kod si stahne nekdo
mimo brmlab a zkompiluje. Muze dat nekomu jinemu binarku? Aplikuje
drobny patch. Muze dat nekomu jinemu binarku? Zdrojak?

Temito otazkami chci naznacit, ze bude potreba napsat pro logo specialni
licenci a overit, ze bude platna alespon v ramci evropskeho (min. ceskeho
a nemeckeho) a americkeho prava. Alternativne muzeme investovat spoustu
tisic do registrace ochranne znamky (tak to resi Fedora, Mozilla).
Zaroven bychom logo radi zacali pouzivat co nejdrive. Proto mi jednoduse
tenhle smer prijde neproveditelny.