[Brmlab] Ahoj hackeri

Tomáš Mudruňka tomas at mudrunka.cz
Tue Aug 17 16:18:17 CEST 2010

Pokud jde o rozpoznani reci... na co to ten robot potrebuje? pred nejakou
dobou byly "v mode" pocitace s odemykanim pres webkameru a rozpoznani
obliceje. Dotycneho jsme si vyfotili mobilem a pred kameru jsme strcili
display toho mobilu (!) s jeho fotkou a bez problemu nas to pustilo dal.
Nemusim asi rikat, ze rozpoznani hlasu pujde obejit mozna jeste snadneji,
protoze aparatura na zaznam hlasu je velmi dobre dostupna a kvalitni.

I presto bych navrhoval spis rozpoznavani obliceju... Hlavne proto, ze
kamera muze lepe urcit i polohu osoby a osobu ktera nemluvi. Zatim mam
skript na rozpoznani obliceje (nebo jineho objektu) na fotce:
https://kyberia.sk/id/5300190/ je to v PERLu a pouziva to OpenCV... Je to
krasne jednoduche. Rozpoznat mezi sebou ruzne obliceje to je vec jina a
jeste jsem nezkoumal jak na to... Ale jisotu predstavu mam, nemuselo by to
byt tezke udelat pomoci podobneho skriptu.

peace
   Harvie